Tuotekehitys

Case:
Tuotekehitys

Taustaa

Asiakas oli lanseerannut uusia tuotevariantteja kasvattaakseen markkinaosuutta – kuitenkin huonolla menestyksellä.

Mitä tehtiin

CCS-tutkimukseen liitettynä kysyttiin tarkemmin ruokailutilanteisiin liittyvästä käyttäytymisestä ja asenteista. Tuloksena saatiin segmentointi, josta tunnistettiin brändin potentiaalisin kohderyhmä.

Tulokset CCS-tulosten perusteella

  • Nostettiin eri makujen mainostamisen osuutta kokonaismainonnasta
  • Luova keskittyy enemmän tuotteen ominaisuuksiin kuin brändin persoonallisuuteen
  • Mediassa ollaan ympäri vuoden esillä lyhyillä jaksoilla muistuttamassa ostosta
  • Pakkauksen suunnittelussa korostettiin varianttien erilaisuutta
  • Lisäksi kaksi uutta makuvarianttia on kehitteillä – Kampanjoiden ROI kasvoi kolminkertaiseksi