Brändin positiointi

Brändin positiointi

Kuluttaja/asiakas valitsee omiin tarpeisiin, käyttömotiiveihin ja käyttötilanteisiin parhaiten vastaavia tuotteita, palveluja ja yrityksiä. Tästä syystä lähtökohtamme on vahvasti ihmiskeskeinen ja pohjautuu tarpeiden ja motiivien tarkasteluun valitussa kategoriassa.

Näin pääsemme aidosti kiinni siihen, miksi kuluttajat käyttävät tiettyä tuotetta, mihin tarpeisiin ne vastaavat ja mitä siltä odotetaan jatkossa.

 

Tarve- ja motiivipohjainen brändipositiointi tuo tehokkuutta markkinointiviestintään puhuttelemalla asiakkaita suoraan heidän tarpeidensa ja motiiviensa kautta.

Mihin kysymyksiin palvelu tarjoaa vastauksen?

  • Miten tuotteemme tai palvelumme vastaavat paremmin asiakkaittemme tarpeisiin?
  • Minkä kohderyhmien tarpeisiin brändit vastaavat?
  • Missä tarpeissa on kategorian potentiaali?
  • Mitä tuotteiden ominaisuuksia tai palveluiden osa-alueita meidän kannattaa painottaa?
  • Miten vastaamme myös jatkossa kuluttajien tarpeisiin?